Rasulullah saw. bersabda yang bermaksud : "Orang yang bijak adalah orang yang mempersiapkan dirinya dengan beramal untuk bekalan selepas matinya. Manakala orang yang tidak bijak adalah orang yang mengikuti hawa nafsunya dan kemudian mengharap pertolongan Allah". (HR Tirmizi)

Al-Quran adalah cahaya, petunjuk dan ubat bagi apa yang ada di dalam hati manusia. Al-Quran merupakan tali Allah yang kuat, cahaya-Nya yang jelas dan pegangan yang sangat dipercayai. Barang siapa beriman kepada Al-Quran akan mendapat taufik daripada Allah s.w.t. Barang siapa yang berpegang teguh padanya, maka dia akan mendapat hidayah, dan barangsiapa yang mengamalkannya, bermakna dia telah menjadi orang yang beruntung dan berjaya.

ISLAM ITU INDAH, ALLAH ITU TERLALU HEBAT

Sunday, April 22, 2012

Motivasi Bahagia Ilahi


Syukur pada Ilahi, di atas motivasi yang diberi, 
aku digapai kegembiraan Ilahi. 
Kebahagiaan Abadi yang diberi janji. 

Aku lemah mencari kekuatan ... meraba-raba mencari cahaya Ilahi, 

ruang demi ruang aku selusuri mencari kebahagiaan Abadi

Terima kasih Allah di atas pemerhatian Mu
Kepada hamba yang lemah ini
Berdiri lemah mengapai cinta Mu
Menyemai benih Syurga Abadi.

Sayang Mu aku rasai, tiap detik tiap ketika.
Hanya Engkaulah Tuhan di atas Segala
Memakbulkan tiap yang diminta.

Aku mencari hikmahMu setiap masa
Diatas segala dosa dan emasnya masa

Sesungguhnya semalam ku rai penuh bahagia.

Nukilan ; An Nur, 21 April 2012
Kepong, Kuala Lumpur. Malaysia

................. An Nur (Groping Light) ..................

Motivasi Allah melebarkan kebahagiaanNya, menggapai gian yang tidak terhingga. HEBATNYA anugerah Nya.

No comments:

Post a Comment