Rasulullah saw. bersabda yang bermaksud : "Orang yang bijak adalah orang yang mempersiapkan dirinya dengan beramal untuk bekalan selepas matinya. Manakala orang yang tidak bijak adalah orang yang mengikuti hawa nafsunya dan kemudian mengharap pertolongan Allah". (HR Tirmizi)

Al-Quran adalah cahaya, petunjuk dan ubat bagi apa yang ada di dalam hati manusia. Al-Quran merupakan tali Allah yang kuat, cahaya-Nya yang jelas dan pegangan yang sangat dipercayai. Barang siapa beriman kepada Al-Quran akan mendapat taufik daripada Allah s.w.t. Barang siapa yang berpegang teguh padanya, maka dia akan mendapat hidayah, dan barangsiapa yang mengamalkannya, bermakna dia telah menjadi orang yang beruntung dan berjaya.

ISLAM ITU INDAH, ALLAH ITU TERLALU HEBAT

Monday, February 13, 2012

Al-Fatiha

Al-Fatiha | 7 verses | The Opening | سورة الفاتحة Sura : 1 | Makkah


Bismillāhi r-raḥmāni r-raḥīm
Al ḥamdu lillāhi rabbi l-'ālamīn
Ar raḥmāni r-raḥīm
Māliki yawmi d-dīn
Iyyāka na'budu wa iyyāka nasta'īn
Ihdinā ṣ-ṣirāṭ al-mustaqīm
Ṣirāṭ al-laḏīna an'amta 'alayhim ġayril maġḍūbi 'alayhim walāḍ ḍāllīn


Translation: [Quran 1:1].


In the name of Allah, the most beneficent the most merciful.

All praise is due to Allah, Lord of the worlds.

The most beneficent, the most merciful.

The lord of the day of Judgement.

Thee alone do we worship and thee alone we seek for help.

Guide us to the right path.

The path of those upon whom thou has bestowed favors, Not of those who thou has cursed once nor of those who have gone astray.


Imam Ahmad bin Hanbal recorded in the Musnad that Abu Sa`id bin Al-Mu`alla said, "I was praying when the Prophet called me, so I did not answer him until I finished the prayer. I then went to him and he said, What prevented you from coming? I said, 'O Messenger of Allah! I was praying.' He said, Didn't Allah say, "O you who believe! Answer Allah (by obeying Him) and (His) Messenger when he calls you to that which gives you life." He then said, "I will teach you the greatest Surah in the Qur'an before you leave the Masjid (Mosque)." He held my hand and when he was about to leave the Masjid, I said, `O Messenger of Allah! You said: I will teach you the greatest Surah in the Qur'an.' He said, Yes. "Al-Hamdu lillahi Rabbil-`Alamin," It is the seven repeated (verses) and the Glorious Qur'an that I was given. [Al-Bukhari, Abu Dawud, An-Nasa'i and Ibn Majah also recorded this Hadith.]


Barangsiapa membacanya sebanyak 41 kali di antara sembahyang sunatnya, nescaya permintaannya diperkenankan, jika sakit lekas sembuh dan nescaya dikasihi oleh makhluk dan ditakuti oleh musuh. Barang siapa membaca 20 kali sesudah tiap-tiap sembahyang fardhu, nescaya rezkinya dilapangkan oleh Tuhan dan bertambah baik keadaannya, serta bercahaya rohaninya.


No comments:

Post a Comment